Näin kirjoitin Facebookin "Marika taistelee" sivuilleni 31.10.2017:

 

"Kuinka moni teistä seurasi Roosa nauha -iltaa televisiosta tänään? Minä en olisi lainkaan halunnut, mutta esikoinen (kohta 11v) halusi sitä kanssani katsoa. En olisi halunnut katsoa, sillä ruuhkavuodet päällä ja niin paljon muuta olisi mietittävää kuin syöpä. 

Kun edesmenneen Päivin pieni tytär sanoi, että "onneksi äiti ei kuollut lapsena, koska muuten meitä ei olisi" kyynelkanavat avautuivat eikä loppua näy. Muistelen kaikkia vertaistukiystäviäni, jotka ovat jättäneet pienet lapsensa syövän takia. 

Ajattelen myös tietenkin miten minun lapset voisivat olla vastaamassa johonkin ohjelmaan samalla tavalla, ja niin ajatteli tyttärenikin, esikoiseni. Minä olen jostain syystä elossa, ja olen ihan hemmetin kiitollinen siitä. Lapseni ovat myös kiitollisia siitä ihan sikasuperpaljon, vaikka eivät Luojan kiitos sitä aina ymmärrä."

 

 

 

Minä muuten vein Roosa nauha -päivänä työpaikkani kahvihuoneeseen geishaa ja Roosa nauha -pullia. Laitoin pöytään myös Roosa nauhoja ja tekstin, että nauhat maksavat 3€ ja herkuista saa maksaa omatuntonsa mukaan, lahjoitan jokaisen pennosen Roosa nauha -keräykseen. Arvatkaapa kuulkaas paljonko keräsin rahaa tällä tempauksella? Minäpä kerron... päivän lopulla keräysmukissa oli 85.....senttiä! ja pomoni osti yhden Roosa nauhan. Geishat ja pullat kylllä maistuivat kaikille. 

 

 

 

Roosa nauha -kuukausi on ohi, mutta lahjoittaa voi vuoden ympäri syöpätutkimukseen, joka oikeasti menee eteenpäin koko ajan!