Maanantaina pitää muistaa soittaa syöpätautien klinikalle, ja kysyä minä päivänä se mun 2,5 -vuotiskontrolli siellä on. Minä en valitettavasti ole niin ihanan järjestellmällinen, että olisin johonkin fiksuun paikkaan laittanut itselleni muistutuksen päivämäärästä, jonka sain maaliskuussa. Saatoin ehkä laittaakin jonkinlaisen muistutuksen johonkin, mutta enhän minä nyt enää muista mihin sen laitoin, jos laitoin. 

Kontrolli kun taas lähestyy, on toisaalta kiitollinen mieli siitä, että pääsen varmistumaan siitä, että pahuus ei ole palannut, odotan innolla taas kuulevani puhtaista tuloksista. mutta tietenkin myös toisaalta taas pelottaa. No, tottakai pelottaa. Tai siis, pelkohan on läsnä valitettavasti edelleen lähes arkisesti, mutta pelko on lisääntynyt taas. 

Olen tsempannut itseäni parilla laululla; Kaija Koon "Vapaa" ja Ellinooran "Minä elän" -kappaleilla. Silti vaan välillä iskee tietynlainen epätoivo valitettavasti ja mieleen tulee "riittääkö se täällä, pettävällä jäällä?". Tämähän homma menee niin, että tässä kävellään heikoilla jäillä koko ajan. Mun kohdalla jää on kestänyt toistaiseksi jostain syystä, mutta liian monella samanlaisen diagnoosin saaneilla jää on jo pettänyt alta tässä vaiheessa matkaa. 

 

Ellinoora

Minä elän

"Kuin viimeistä päivää täällä kokeillaan kepillä jäätä antaudu ehdoitta rakastaa silläkin uhalla että turpaan saat. Vielä kuolinvuoteellas huutaa voit minä elän, minä elän."

 

KAIJA KOO 

Vapaa 

"Mä olen kyllästynyt niihin, Voimiin jotka ohjailee mun elämää. Jotka vie mukanaan ja itseensä rakastuttaa. En tiedä onko se väärin, kun en suostunutkaan pystyyn kuolemaan. Sillä niin olis käynyt, jos ois jäänyt eiliseen kii. Joku mua piteli siinä, se oli niin kamalan vahva. Eikä se halunnut päästää irti. Melkein kuin lihaa ja verta, suurempi vuoria ja merta, se sellaiseksi kasvoi mun päässä.

En odota yllätystä,
En pidätä hengitystä.
Mä haluan jättää sen kaiken taakse.
Tää, mun pakoni loppuun juostu on.
En mä rohkea oo,
Enkä kuolematon.
Mut mä tiedän vaan sen,
Minkä sydän on tiennyt kauan.
Tää, mun pakoni loppuun juostu on."
 
 
 


Lyrics from <a href="http://www.elyrics.net" rel="nofollow">eLyrics.net</a>