Noniin, niin se vaan on, että olen tässä elellyt hienosti jo peräti kaksi viikkoa ilman munasarjoja ja kohtua. Nyt uskallan jo virallisesti pikkuhiljaa huokailla helpotuksesta ja todeta, että taisin jostain ihmeen syystä tästäkin toimenpiteestä selviytyä aika helpolla. Vatsa on vielä aika kaamean näköinen tikkeineen, mutta olen voinut käyttää jo kaikkia housuja joita käytin ennen toimenpidettä, vatsa ei enää ole turvonnut eikä kosketusarka. Kunhan tämä ihmeellisen pitkäkestoinen flunssa vielä poistuisi minusta, niin pääsisin takaisin normaaliin arkeen täysillä!

Munasarjojen poiston jälkeen minuta jää Zoladex pistokset pois, mutta Tamofen pillereitä joudun popsimaan päivittäin edelleen. Vaihdevuosioireita aiheuttava hormoonilääke Tamofenin (todennäköisesti se pahis, joka aiheuttaa minulle kipuja eriasteisesti eri puolelle kehoa) napsiminen on tullut päivittäiseksi rutiiniksi, toistaiseksi en ole sitä kertaakaan unohtanut, mutta se taitaakin olla ainoa asia mitä EN ole unohtanut sitten syöpähoitojen alkamisen.

Muisti ja keskittyminen eivät yksinkertaisesti vain toimi kuten ennen. Olen aika hyvin muistanut lasten neuvolat, hammaslääkärit ja tärkeät päivät esimerkiksi esikoisen koulussa, mutta monesti viime hetkellä. Esikoiselta on enemmän kuin kerran jäänyt jumppakassi kotiin, äidin eläessä keskiviikossa torstain sijaan ja välillä hävettää niin suuresti kun ei vaan muista kelle on luvannut esimerkiksi soittaa tällä viikolla. Edellä mainitut unohtamiset nyt vielä ovat aika lieviä, mutta olen minä unohtanut hoitaa Kelan asioita, unohtanut ilmaantua fysioterapian vastaanotolle ja unohtanut kutsua vieraita syntymäpäiviäni viettämään... hävettää niin (Kelan asiat ei hävetä, niiden unohtaminen vaan ketuttaa suunnattomasti)

Tätäkin kirjoitusta olen kirjoittanut lähes kolme päivää pienissä pätkissä. Keskeytys kun tulee kirjoittamiseen niin koko ajatus katkeaa. Pyydän siis etenkin sukulaisilta ja ystäviltä kärsivällisyyttä, unohtaminen ei ole henkilökohtaista! Pyydän myös, että rohkeasti muistutatte tätä lahopäätä, en missään nimessä pahastu muistutusviesteistä!