Tässä alla on Apu terveys -lehden (joka on muuten oikein hyvä lehti) kansi. Voita vaihdevuodet! -otsikko pisti silmään välittömästi.

Minä en ainakaan halua osallistua mihinkään sellaiseen kilpailuun, jossa voi voittaa vaihdevuodet! Haluaisitko sinä? On toki paljon pahempia asioita olemassa kuin vaihdevuodet, olen nähnyt myös "Maija voitti syövän!" -otsikon. Onko se Maija-voittaja nyt sitten onnellinen kun voitti pääpalkinnon ja sai ihan ikiomaksi syövän?!  


Täällä yksi voittaja, joka ei kyllä tietääkseen osallistunut mihinkään kilpailuun. Olen voittanut itselleni niin syövän kuin vaihdevuodet alle kolmekymppisenä. Jee. Mielummin olisin kyllä voittanut vaikka etelänmatkan, tai jopa pelkkä suklaalevy olisi ollut tarpeeksi. Itseasiassa minut olisi tämä jokin arvontataho voinut jättää tässä arvonnassa ihan täysin palkitsematta, ei muuten olisi harmittanut.

 

17523588_10154659506622632_7167500581955

No, vitsit sikseen. 

Kuntavaaikampanjani ja normaali arki ruuhkavuosissa kolmen lapsen kokopäivätyötä tekevänä äitinä on kiitettävän hyvin vienyt ajatukset muualle syövästä. Ei ole pelkopeikko vaivannut juurikaan. Valehtelisin, jos väittäisin, etten odota kutsua neljävuotiskontrolliin kuin kuuta nousevaa. Valehtelisin jos väittäisin, etten ole taas joinain yön pimeinä tunteina taas diagnosoimassa itselleni siitä kontrollista levinnyttä syöpää ties minne. Toki myös olen muutamina hetkinä ihaillut kevään merkkejä ajatellen, että tämä todennäköisyyksien varjossa muka on mun viimeinen kevät ilman syöpähuolia... mutta siis noin muuten niin en juurikaan ole ajatellut syöpää, eikä mua siis juurikaan jännitä tuleva neljävuotiskontroll... Äh. Paskat! Kyllä jännittää, kyllä! mutta tosiaan olen erittäin kiitollinen tällä hetkellä kiireisestä aikataulustani, en ehdi velloa siinä typerässä jännityksessä tarpeettoman paljon. 

Minulla on asiat todella hyvin juuri nyt, keskityn siihen. Enkä osallistu vahingossakaan arvontoihin, jossa voi voittaa vaihdevuodet tai syövän.