Täällä meillä on sairasteleminen jatkunut, nyt on vuorossa ollut perinteinen flunssa-kuume. Ensi viikon tiistaina on edessä 2-vuotiskontrollikuvaukset; mammografia, ultra ja TT-kuvaukset. Alunperin minulle oli merkattu tasan viikko myöhemmin lääkärin tapaaminen, mutta tänään tuli postissa kutsu 12.3 lääkärin vastaanotolle... soitan ihmettelevän puhelun maanantaina asiasta syöpäklinikalle. Mitä lie taas sekoilevat siellä... minähän olen menossa sinne 10.3 tapaamaan onkologiani, anonut sen päivän vapaaksikin jo töistä. Pelottaa ja jännittää, mutta tässä on niin paljon muuta mietittävää, että en ole onneksi ehtinyt asiasta ahdistumaan.

Nyt paljastan tässä kirjoituksessa mitä muuta jännää tiedossa keväällä on muuta kuin muuttomme. Virallista asia on ollut tiistaista asti, mutta olen tähän päivään asti kerännyt rohkeutta kirjoittaa asiasta täällä. Rohkeutta olen kerännyt siksi, että en ole tiennyt miten asian ottaa esille täällä, tämä blogi ja mun rakkaat tsemppaajani ovat mulle sanoinkuvailemattoman tärkeitä. En halua, että asia vaikuttaa lukijoihini, sillä tämä blogi tulee jatkossakin pysymään erillään tästä kyseessä olevasta asiasta. 

Haluan kuitenkin asiasta täällä kertoa, sillä se tulee olemaan suuri osa arkeani tänä keväänä ja jos todella hyvin käy niin pidempäänkin. Olen tähänkin asti ollut tässä blogissa erittäin avoin ja rehellinen arjestani ja synkimmistä ajatuksistanikin, joten tuntuisi oudolta olla mainitsematta asiasta täällä.

Muistutan silti, että tämän blogini tarkoitus ei ole ollut, ei ole nyt, eikä koskaan tule olemaankaan poliittinen. En ole päätynyt politiikkaan siksi, että sain viisi minuuttia kuuluisuutta rintasyövän sairastettuani. Olen vain tajunnut, että rohkeutta unelmien toteuttamiseen pitää saada just nyt, ei kymmenien vuosien päästä, sillä syöpä on osoittanut sen, että niihin kymmeniin elinvuosiin ei enää voi luottaa. Olen unelmoinut tästä asiasta ylä-asteikäisestä asti, ja nyt se on totta, olen eduskuntavaaliehdokas. Toivon, että lukijani ymmärtävät sen, että vaikka eivät jaa samoja poliittisia arvoja kuin minä, he voivat silti vielä lukea tätä blogia ja saada sitä kaipaamaansa vertaistukea tai tietoa. 

Linkkejä teille, joita poliittinen minä saattaisi kiinnostaa: https://www.facebook.com/marikasorjaeduskuntaan ja poliittinen blogini, joka vielä tosin on sairastelujen takia aika nopeasti luettu https://marikasorja.wordpress.com , mutta kirjoituksia tulee lisää tuonne sarjatulella kunhan saan itseni flunssasta terveeksi.