Työhakemuksia työhakemuksien perään. Tänään sain reippaana lasten päiväunien aikana tehtyä oikein kolme hakemusta. Yksi tänään hakemistani työpaikoista vaikutti erityisen kivalta ja mielenkiintoiselta, joten kovasti toivon, että siitä paikasta jotain kuuluisi. 

Nuorimmat lapset ovat selvästi alkaneet saamaan kiinni päiväkodissa olosta. Edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että erilaisessa taloudellisessa tilanteessa en missään nimessä olisi hinkumassa töitä. Vaikka hyvässä työpaikassa olo voi parhaimmillaan olla todella motivoivaa ja hauskaakin, niin joudun kyllä olemaan rehellinen siinä asiassa, että mielummin  (ainakin taapero-kuopuksen kanssa) olisin vielä kotiäitinä jonkin aikaa. Helpottavaa on kuitenkin huomata miten kullannuppuni pärjäävät hyvässä hoidossa ja ihanaa on se tunne, kun voin luottaa päiväkodissa oleviin ammattilaisiin. 

Tällä hetkellä on vähän sellainen hassu tilanne, että mulla on niin vähän työvuoroja, että mun palkka menee kokonaisuudessaan päivähoitomaksuihin, joten mun työssäolo on vähän plus miinus nolla. Olen kyllä paljon tykännyt tehdä keikkaa nykyiseen työpaikkaani, mutta harmittaa, että työvuoroja ei ole tarpeeksi.

Olen edelleen innostunut kuitenkin löytämään kivan työpaikan, vaikka välillä iskee epätoivon hetki. Vaikka olenkin saanut itseni uskomaan aika hyvin, että syöpä on nyt lopullisesti voitettu, en voi sille mitään edelleenkään, että tiedän faktat syövästäni, tiedän, että välttämättä "ennusteeni" ei ole mikään loistava uusiutumisen kannalta. "korkean uusiutumisriskin syöpätyyppi". Se, ehkä alitajuisesti kuitenkin nyt kun sitä pohdin, vaikuttaa myös tähän työnhakuun. Ajattelen ehkä kriittisemmin kuin ennen työpaikasta, en halua sietää mitä tahansa pienen palkan eteen. Jos on pieni palkka niin työpaikan pitää olla loistava, kaiken kokemani jälkeen arvostan ehkä itseäni enemmän tässäkin asiassa, haluan työpaikan, josta pidän, jossa viihdyn. Haluan tehdä parhaani ja yrittää vielä enemmän, mutta haluan myös, että saan työstäni tunteen, että mua arvostetaan. En halua enää tuhlata aikaa pelkästään rahanhankintaan, haluan, että työpaikka on muutakin kun pelkkää palkansaantia (vaikka toki palkkakin on todella todella kiva saada...).

Edelleenkin saa siis ihan reippaasti ja rohkeasti laittaa vinkkejä työpaikoista, joita voisin hakea. Kiitos niistä jo saamistani vinkeistä. Kyllä mua ihan varmasti kohta onnistaa! Jos ei työpaikan saannissa, niin ehkä lotossa.