Kun sitten siinä perjantaina olin sisäistänyt tiedon siitä, että minulla todellakin on tämä syöpä nyt, päätin, että tästä ollaan kaikin tavoin avoimia. Turha tätä on yrittää peittää läheisiltä, ystäviltä, kavereilta tai naapureilta, se ei olisi sopinut minun luonteelle ollenkaan. Äkkiä vaan tietoa asiasta kaikille niin sitten kaikki tietävät ja voivat ennen mun tapaamista käsitellä asiaa omalla tavallaan. Facebook on loistava keksintö! miten kätevää onkaan ilmoittaa syövästä sosiaalisessa mediassa! ja tulee selvästi halvemmaksikin kuin kaikille tekstiviestitse ilmoittaminen. Kauhistelkoon ja loukkaantukoon ken haluaa siitä, että uutinen nyt saapui äffbeen kautta, en välitä, se oli mulle se nopein ja kivuton tapa.

Oli uskomatonta miten ihania viestejä sain kun kerroin uutisen! Liikutuin jokaikisestä tsemppiä-voimia-jaksamisia viesteistä. En tiedä miten itse olisin löytänyt sanoja tilanteeseen, jossa ystäväni ilmoittaa facebookin viestillä, että morjens, mulla on syöpä... Monet ystävät yrittivät heti soittaa, mutta ei kyllä ollut ollenkaan fiilistä puhua kenenkään kanssa puhelimessa, mutta arvostin kyllä heidän soittoaan kuitenkin. Mulla on maailman parhaat ystävät, kaverit, sukulaiset (sukulaisiin kuuluu myös avioliiton kautta "uudet" sukulaiset) ja jopa hiekkalaatikko-tutut!